בלוג

על שפינוזה ופרזנטציה בזום

נכתב על ידי מילה פינקלשטיין ופורסם לראשונה באתר אדבייסרי (נובמבר 2020) 

 

מבחינתי, העברת סדנה בזום זה עניין קדוש. אני מתארגנת בסלון כשמאחורי התפאורה המתאימה, כן כן, גם אצלי זה הרקע של הספרייה (כמובן אחרי שווידאתי שהספר הזה של שפינוזה שלא קראתי וכנראה לא אקרא לעולם, נכנס לפריים). אני שולחת את המשפחה לעשות טיול בחוץ וסוגרת את החלונות, עד כדי כך חשוב לי למזער הפרעות. לפני כמה ימים עשיתי בדיוק זאת, כשפתאום צלצל האינטרקום ונבהלתי, היה זה שליח פרחים שהצליח להוציא אותי לחלוטין מריכוז. 

 

לצערי, כולנו נמצאים במלחמה מתמדת על הריכוז, שלנו ושל הקהל שלנו. בתקופה שלפני הקורונה, כשעוד יכלנו לשבת זה מול זה ולהביט בעיניים, יכולנו לזהות מתי אנחנו מאבדים תשומת לב. היום, כבר קשה לזהות, מספיק שהאדם שמולנו עובר בדפדפן ללשונית אחרת בזמן השיחה כדי לבדוק מייל – ואבדנו.

 

אז כיצד אנחנו יכולים להתאים את המסר ל"זמן זום" ולמקסם את הקשב, כאשר אנחנו מציגים את התכנים על גבי פלטפורמה דיגיטלית? עם הכלים הנכונים, כל פרזנטציה, יכולה להפוך לסוחפת, משכנעת ואפילו מרגשת. 

טיפים ליצירת פרזנטציה משכנעת בזום:

  1. חלקו את התוכן לפרקים קצרים וסמנו את המעברים בין פרק לפרק. 
  2. וודאו כי מידי עשר דקות ישנה עצירה, לצורך יצירת אינטראקציה, העברת פעילות או מתן הזדמנות לשאילת שאלות. 
  3. נסו לגוון בסוגי האינטראקציה והפעילויות – השתמשו בצ'אט, קיימו תחרות או פעילות שמחברת לעולם הפיזי, השתמשו בכלים דיגיטליים שנמצאים באופן מובנה בזום כגון Polls, whiteboard, Reaction, Rooms, או בכלים כגון Mentimeter, Kahoot ואחרים (וכמובן הכינו את כל הלינקים או הסקרים מראש). 
  4. וודאו לתאם ציפיות בתחילת המפגש, הן לגבי התוכן (מטרת המפגש, מהלכו ותוצריו) והן לגבי כללי האינטראקציה (לדוגמה מצלמות פתוחות, מיקרופון סגור ועוד). 
  5. שילטו בשיח, בהתאם לתיאום הציפיות והכללים המוסכמים. כך לדוגמה ניתן להגדיר בתחילת המפגש, שבמידה וישנם כמה אנשים שמנסים לדבר בו זמנית, המנחה יחליט על סדר הדיבור.   
  6. שבו זקוף ובמרחק מהמחשב – המרחק יאפשר לכם להשתמש בידיים בצורה טבעית ועדיין להישאר גלויים לגמרי בפריים.  
  7. וודאו שהמצלמה ממוקמת בגובה העיניים (ובמידת הצורך הגביהו את המחשב, בעזרת ספרים של שפינוזה).
  8. בזמן הדיבור, הפנו את המבט לכיוון המצלמה. אמנם אנו רגילים להסתכל באופן אוטומטי בעיניו של האדם שמולנו, אך חשוב שנזכור כי בזום המצלמה היא העיניים. כאשר אנו מביטים  לכיוון עיניו של האדם שנמצא בווידאו מולנו, הצד השני ירגיש שאנחנו מסתכלים מעט מטה (במידה והמצלמה ממוקמת בחלקו העליון של מסך המחשב שלכם). 
  9. וודאו כי פניכם מוארים בצורה טובה והימנעו מתאורה אחורית חזקה או מישיבה עם הגב לחלון כשהתריס פתוח. 
  10. בחרו רקע סולידי ומסודר – במידת האפשר, השתמשו ברקע שמספר עליכם סיפור ושניתן יהיה לעשות בו שימוש לצורך יצירת שיחת חולין (ספרים, כלי נגינה, תמונות, דמויות לגו של  Stormtroopers וכו'). השתמשו ברקע וירטואלי רק אם אין שום ברירה אחרת, היות והרקע הווירטואלי נוטה לחתוך חלקי גוף ולייצר אצל הצופים אווירה מעט מנותקת

 

התאמת התכנים שלנו לזום היא איננה מלאכה פשוטה, אבל לפלטפורמה און-ליין יש גם יתרונות. באחת מהסדנאות שלנו קיים סקר שהמשתתפים נהגו להגיב אליו בהרמת יד (עוד כשמותר היה להתקהל) והיום הסקר מתקיים דרך כלי הסקרים של זום. פתאום, הסקר הפך הרבה יותר משמעותי!

 

המשתתפים רואים את המספרים בעיניים והאימפקט גדול יותר. לכן, מיד אצנו רצנו ומצאנו הזדמנויות נוספות להוסיף סקרים לתכנים שלנו. 

ההזדמנויות הללו קיימות גם אצלכם, בין אם מדובר במצגת מכירה ללקוחות או בהצגה להנהלה, רק צריך למצוא אותן. 

לסיום, אני משאירה לכם כמה לינקים שיכולים לעזור: 

 

יצירת מצגות – www.canva.com

יצירת אינפוגרפיקה –  https://graphicmama.com/

 

מאגר תמונות חינמי: 

 

https://pixabay.com/ 

https://unsplash.com/

 

כלים ליצירת אינטראקציה: 

 

https://digitalpedagogy.co/

https://www.mentimeter.com/

https://kahoot.com/

 

בהצלחה! 

בחזרה לבלוג

תגובות

ארגון גלובלי?

יש לנו אתר עם תכנים ייעודיים עבור:

Product, R&D, CS, Sales, C-level